Ну да, а я говорю про RS, которая на базе ST...кстати, она и есть сегодняшняя раллийная!
Извени, но раллийная машина имеет следующие офиц. ТХХ:
Ford 1998cc Pipo built I4 Duratec WRC engine. Four cylinders, 16 valves.Bore 85mm. Stroke 88mm. Pi electronic engine management system. Garrett turbocharger (with FIA required 34 mm inlet restrictor). Air intercooler. Catalytic converter.
Power:
300 bhp at 6000 rpm
Torque:
550 Nm at 4000 rpm
Transmission:
Permanent four-wheel drive with M-Sport designed active, centre differential.Pi electronic differential control units. M-Sport / Ricardo five speed sequential gearbox with electro-*****ulically controlled shift. M-Sport / Sachs multi disc carbon clutch.
Suspension:
Front and rear: MacPherson struts (front) and Trailing-Arm (rear) with Reiger external reservoir dampers, adjustable in bump and rebound. Fully adjustable fabricated steel links. Front and rear anti-roll bars. Cast steel uprights. Ceramic wheel bearings.
Brakes:
Gravel (front and rear): 300mm Brembo ventilated discs with Brembo four piston monoblock calipers.
Asphalt (front and rear):370mm Brembo ventilated discs with Brembo eight-piston monoblock calipers.
*****ulic handbrake: Adjustable front / rear bias.
Steering:
PowerPower-assisted high-ratio (12:1) rack and pinion. One and a halfturns lock to lock.
Wheels:
Gravel:7in x 15in (magnesium) wheels with BF Goodrich 650mm tyres.
Asphalt: 8in x 18in (magnesium) wheels with BF Goodrich 650mm tyres.
Bodyshell:
Unitary construction. Unique composite side panels. Welded T45 steel safety roll cage. Aerodynamic rear wing. Unique front ‘bumper’ treatment.
Electronics:
Full Pi chassis and engine data acquisition for on-event diagnostics and performance development.
Fuel tank:
FIA FT3 tank, 94 litre capacity, located centrally.
Although the Focus ST model on which the World Rally Car is based uses a 2.5-litre, five-cylinder engine, rallying rules do not permit an engine of that size. However, the regulations do allow teams to use another engine from elsewhere in the Ford Focus model range, so M-Sport opted for the 2.0-litre Duratec unit, with the addition of a turbocharger and the mandatory 34 mm inlet restrictor.
-147- 2.0turbo
Когда речь идет о снятии с гражданского движка более 400+ сил (при стоке 200-250), о ресурсе никто не говорит , по крайней мере в спорте.
О том и речь...А ты другое говрил, уж определись...
2.0turbo
без ущерба, но где ты видел слово ресурс?
З.Ы. В спорте нет вообще такого понятия...
Я про спорт ниразу ничего не говорил, тут просто про быстрые гражданские авто, даже у мегиона это всеголишь быстрое гражданское авто...А что тогда ты имел ввиду, какой ущерб то, что поршня повылетают через блок, если 3 очка вдуть?
Просто ты сказал, что как будто 500 сил на субе или эвике построить-это как два пальца обоссать, да там при 500 лс дай Бог только блок стоковый останется, и бабла это стоит немеренно...
Просто ты сказал, что как будто 500 сил на субе или эвике построить-это как два пальца обоссать, да там при 500 лс дай Бог только блок стоковый останется, и бабла это стоит немеренно...
А постройка суперкара вообще дело не дешевое
Астра 5d 1,6 МКПП Энжой+
Жду Корсу 1,4 5d МКПП Энжой+ Девушка должна быть в постели не позднее восьми вечера, чтобы до одиннадцати вернуться домой.
Просто ты сказал, что как будто 500 сил на субе или эвике построить-это как два пальца обоссать, да там при 500 лс дай Бог только блок стоковый останется, и бабла это стоит немеренно...